W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego
im. Jerzego Kukuczki w Katowicach


ul. Mikołowska 72a, 40-065 Katowice


e-mail: rektorat@awf.katowice.pl
Adres skrzynki Epuap: /AWF/SkrytkaESP


tel. +48 32 2075100
fax. +48 32 2075200


NIP: 634-019-53-42, Regon: 000327882
Konto: 54 1050 1214 1000 0007 0000 7784

Zarządzenie nr ZR 035/2023

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Rektora
z dnia
w sprawie zwolnienia cudzoziemców podejmujących na zasadach odpłatności studia w Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach od pobierania opłat za świadczone usługi edukacyjne oraz za kształcenie na studiach podyplomowych, kształcenie specjalistyczne lub kształcenie w innych formach
Status obowiązujące
Uwagi Na podstawie art. 23 ust. 1 i 2 oraz art. 79 ust. 1 - 3 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (tj. Dz.U. 2023 poz. 742 ze zm.) zarządza się, co następuje.

§ 1.

Cudzoziemiec, który został przyjęty na studia w Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, zwanej dalej Uczelnią, na zasadach odpłatności, może być zwolniony, w całości lub części, z opłat za świadczone usługi edukacyjne, o których mowa w art. 79 ust. 1 pkt 3, 5 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce.

§ 2.

O zwolnienie z opłat może ubiegać się student-cudzoziemiec:

1)      znajdujący się w trudnej sytuacji materialnej, w szczególności gdy wysokość miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie studenta nie przekracza wysokości dochodu niezbędnego do ubiegania się o stypendium socjalne w Uczelni;

2)      w stosunku do którego występują szczególnie ważne okoliczności uniemożliwiające mu wniesienie pełnej lub częściowej opłaty, a w szczególności podjęcie przez niego nauki na drugim kierunku studiów lub kształcenia w innej formie na warunkach odpłatności.

§ 3.

1.      Z pisemnym wnioskiem o zwolnienie z całości lub części opłat student-cudzoziemiec może wystąpić przed rozpoczęciem studiów w danym semestrze.

2.      W przypadku uchylenia decyzji o skreśleniu z listy studentów wniosek może zostać złożony w terminie 14 dni od uchylenia decyzji o skreśleniu z listy studentów.

3.      Wniosek nie może dotyczyć zwolnienia od ponoszenia opłat za pierwszy semestr studiów.

4.      Student-cudzoziemiec studiujący na dwóch lub więcej kierunkach na Uczelni może wnosić o zwolnienie z opłaty na jednym, wybranym kierunku studiów, który wskazał jako podstawowy.

§ 4.

1.      Do wniosku o zwolnienie z opłat należy dołączyć dokumenty potwierdzające wystąpienie okoliczności uzasadniających zwolnienie, a w szczególności:

1)      dokumenty pozwalające na ustalenie wysokości miesięcznego dochodu na osobę w rodzinie studenta, zgodne z wymogami podczas ubiegania się o stypendium socjalne;

2)      dokumenty potwierdzające zaistnienie okoliczności losowych.

2.      Wniosek składa się w języku polskim wraz z kompletem dokumentów przetłumaczonych na język polski przez tłumacza przysięgłego w rozumieniu ustawy z dnia 25 listopada 2004r. o zawodzie tłumacza przysięgłego (tekst jedn. Dz. U. z 2019 r. poz. 1326 ze. zm.).

3.      W przypadku braku pełnej dokumentacji lub przedłożenia nieprzetłumaczonych dokumentów wzywa się – pisemnie – studenta-cudzoziemca do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania. Nie usunięcie braków w wyznaczonym terminie powoduje pozostawienie wniosku bez rozpatrzenia.

§ 5.

Wniosek złożony po terminie nie podlega rozpoznaniu, chyba że Rektor przywróci termin do złożenia wniosku w związku z uprawdopodobnieniem, iż uchybienie terminowi nastąpiło bez winy wnioskodawcy. Wraz ze złożeniem wniosku o przywrócenie terminu należy dopełnić czynności dla których złożono wniosek oraz dołączyć komplet wymaganych dokumentów.

§ 6.

1.      Decyzję w przedmiocie zwolnienia od opłaty w całości lub części podejmuje Rektor, po zapoznaniu się z opinią właściwego dziekana. Rektor nie jest związany treścią wniosku.

2.      Decyzja o której mowa w ust. 1 podejmowana jest na okres jednego semestru.

§ 7.

Zwolnienie z obowiązku wniesienia opłaty następuje w drodze decyzji administracyjnej. W przypadku, gdy student nie zgadza się z treścią wydanej decyzji może złożyć w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy albo w terminie 30 dni od dnia jej doręczenia skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gliwicach; Skargę składa się za pośrednictwem Rektora.

§ 8.

1.      W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku uiszczone opłaty podlegają stosownie do pisemnego oświadczenia studenta-cudzoziemca zaliczeniu na poczet opłaty na następny semestr lub zwrotowi.

2.      Uczelnia dokonuje zwrotu opłaty na wskazany przez studenta-cudzoziemca numer rachunku bankowego, w terminie 30 dni od dnia od złożenia pisemnego wniosku o zwrot opłaty.

3.      Uczelnia nie ponosi kosztów przelewów bankowych, w tym przelewów zagranicznych. Jeżeli zwrot opłaty wiąże się z koniecznością poniesienia takich opłat, przelew zależny jest od pokrycia kosztów takiej transakcji.

§ 9.

1.      Kwota zwolnienia z opłat z uwagi na trudną sytuację materialną studenta-cudzoziemca stanowi świadczenie zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych.

2.      Zwolnienie w części lub w całości z innych przyczyn niż wymienione w ust. 1 stanowi przychód w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

3.      W sytuacji o której mowa w ust. 2 Uczelnia wystawi PIT-11 – informację o dochodach z innych źródeł oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy, która stanowi podstawę rozliczenia się studenta z urzędem skarbowym w zakresie podatku dochodowego.

4.      Kopię decyzji o zwolnieniu w całości lub części z opłat, o których mowa w ust. 2 niezwłocznie przekazuje się do Działu spraw pracowniczych i płac.

§ 10.

Do umarzania, odraczania lub rozkładania na raty opłat o których mowa w § 1 stosuje się przepisy Zarządzenia Rektora Nr 38/2021 z dnia 10 czerwca 2021 roku w sprawie odraczania terminów płatności, rozkładania na raty oraz umarzania należności pieniężnych o charakterze cywilnoprawnym przypadających Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.

§ 11.

Zarządzenie stosuje się do studentów-cudzoziemców, którzy rozpoczęli studia od roku akademickiego 2023/2024.

§ 12.

Zarządzenie podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie na stronie Biuletynu Informacji Publicznej AWF Katowice.

§ 13.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

Załączniki

Powiadom znajomego