Uchwała nr RWZST-2-II/1/2021
jakiego organu | Rady Wydziału |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | przyjęcia strategii Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach |
na podstawie | § 1 ust.7 Zarządzenia 46/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 1 października 2019r. w sprawie określenia obszaru działania i zakresu obowiązków dziekanów AWF Katowice, Rada Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką uchwala, co następuje |
status uchwały | obowiązująca |
§ 1.
Przyjmuje się strategię Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.
§ 2.
Strategia Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
Uprawnionych do głosowania: 14 osób, obecnych: 10 osób, głosowało: 10 osób.
Głosowanie: 10 TAK, 0 NIE, 0 WSTRZ.
Rada Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła strategię Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, zgodną ze Statutem Uczelni.
Dziekan Wydziału
do Uchwały Nr RWZST-2-II/1/2021
z dnia 16 lutego 2021r.
Strategia Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką
AWF Katowice
na lata 2021-2025
Misja
Misją WZSiT jest kształcenie i rozwój menedżerów, przedsiębiorców i funkcjonariuszy publicznych w oparciu o najlepsze wzorce krajowe i międzynarodowe, aktywizujących kreatywność i innowacyjność w środowisku permanentnych i nieprzewidywalnych zmian na rzecz społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.
Wizja
Wydział Zarządzania Sportem i Turystyką - innowacyjne i antycypacyjne centrum nauki i kształcenia, otwarte na nadchodzące zmiany, kierujące się uniwersalnymi wartościami i tradycjami akademickimi.
Wartości:
W1. Wiedza oparta na prawdzie, tworzona w drodze niezależnych i rzetelnych badań
W2. Wolność nauczania
W3. Wszechstronny rozwój człowieka w zakresie ciała, intelektu i ducha
W4. Zasady społeczeństwa obywatelskiego
Cele strategiczne
S1. Wysoka jakość i atrakcyjność kształcenia odpowiadająca na zmieniające się potrzeby.
S2. Prowadzenie wysokiej jakości badań naukowych.
S3. Współpraca z otoczeniem.
S4. Doskonalenie funkcjonowania Wydziału.
S1. Wysoka jakość i atrakcyjność kształcenia odpowiadająca na zmieniające się potrzeby.
lp. | Cele cząstkowe | Zadania |
1. | Podwyższenie jakości i atrakcyjności kształcenia w zakresie istniejących programów studiów | Opracowanie i wdrożenie systemu jakości kształcenia Opracowanie nowej architektury (modułowej) programów kształcenia oraz procedury ich aktualizacji pozwalającej na szybkie dostosowanie do pojawiających się potrzeb rynkowych Wykorzystanie nowych technologii, w tym metod i narzędzi zdalnego kształcenia Realizacja części programu kształcenia w przyszłym środowisku pracy |
2. | Uruchomienie nowych kierunków i specjalności, studia podyplomowe | Poszerzenie istniejącej oferty Nawiązanie współpracy z atrakcyjnym partnerem zewnętrznym i realizacja studiów wspólnie z nim |
3. | Powiązanie kształcenia z badaniami i praktyką | Promowanie wiedzy i postaw przedsiębiorczych, zarządzania projektowego, doskonalenie metod dydaktycznych w kierunku zwiększenia pracy własnej studentów Włączanie studentów do prowadzonych badań, zachęcanie do publikacji Opracowanie systemu motywującego studentów do prowadzenia badań, wykorzystywania zdobytej wiedzy do tworzenia innowacyjnych rozwiązań Poszerzenie bazy partnerów ze środowiska społeczno-gospodarczego, u których studenci będą mogli odbywać praktyki w zakresie zarządzania i poszczególnych specjalności |
4. | Doskonalenie kompetencji dydaktycznych pracowników | Promowanie nowoczesnych metod kształcenia (seminaria) Wymiana doświadczeń Staże pracowników w innych jednostkach naukowych, w tym zagranicznych |
5. | Internacjonalizacja kształcenia | Zachęcanie studentów do wyjazdów na uczelnie zagraniczne Przyjmowanie większej liczby studentów zagranicznych Uruchamianie nowych przedmiotów/modułów w języku angielskim Uruchomienie koła naukowego w języku angielskim |
S2. Prowadzenie wysokiej jakości badań naukowych.
1. | Rozpoznawalność w kraju w kilku obszarach naukowych | Koncentracja na wybranych, najbardziej rokujących obszarach badań w obszarze sportu i turystyki Zbudowanie zespołów badawczych Udział w prestiżowych konferencjach, publikowanie w dobrych czasopismach Udział interesariuszy Wydziału w stałej wymianie informacji i doświadczeń Wdrożenie wewnętrznego systemu informacji o możliwości aplikowania o projekty badawcze |
2. | Podniesienie jakości badań i publikacji naukowych | Koncentracja na kilku wybranych, najlepiej rokujących projektach badawczych z obszaru sportu i turystyki Zapewnienie środków i infrastruktury na prowadzenie badań, środków na tłumaczenia i publikację Zaproszenie do współpracy przedstawicieli renomowanych polskich i zagranicznych uczelni Opracowanie systemu kształtowania jakości badań prowadzonych na Wydziale Opracowanie System Monitoringu inicjatyw badawczych i informowania pracowników Wydziału o tych inicjatywach. Powołanie zespołu do przygotowania programu działania Inkubatora Przedsiębiorczości na Wydziale Program powinien obejmować: współdziałanie pracowników i studentów w programach naukowo badawczych, - w komercyjnych rozwiązaniach projektowych, Wzbogacenie infrastruktury badawczo-rozwojowej Wydziału (laboratorium analizy biznesowej, laboratorium kryminalistyczne) |
3. | Połączenie badań z praktyką | Współpraca z WF – realizacja wspólnych badań w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości Realizacja projektów zlecanych przez federacje i związki sportowe, stowarzyszenia branżowe Każdy projekt badawczy powinien dostarczyć określony produkt: wiedzę wykorzystywaną jako narzędzie do rozwiązania określonego problemu (zarządczego) |
4. | Reaktywacja i rozwój naukowego czasopisma Wydziałowego | Wspieranie/współudział w organizacji konferencji międzynarodowych. Pozyskiwanie wsparcia finansowego na prowadzenie badań o zasięgu międzynarodowym |
5. | Umiędzynarodowienie działalności naukowej | Publikacje zagraniczne Publikacje z partnerami zagranicznymi Projekty badawcze z ośrodkami badawczymi zagranicznymi |
S3. Współpraca z otoczeniem.
1. | Budowanie marki wydziału otwartego na potrzeby regionu | Oferowanie zajęć/kursów/szkoleń Uczestnictwo we wspólnych inicjatywach Strona internetowa, media społecznościowe |
2. | Rozwój współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym | Wspólne projekty Rada interesariuszy |
3. | Budowanie relacji z absolwentami | Stowarzyszenie absolwentów Włączanie absolwentów w proces dydaktyczny Cykliczny zjazd absolwentów WZSiT |
S4. Doskonalenie funkcjonowania Wydziału.
1. | Zwiększenie efektywności administracji | Reorganizacja procesów w obszarze administracji Opracowanie i wdrożenie norm i standardów gwarantujących wysoką jakość realizowanych zadań Automatyzacja procesów |
2. | Efektywne wykorzystywanie kompetencji wszystkich pracowników | Usieciowienie pracowników Wyłanianie i wspieranie rozwoju naukowego jednostek wyróżniających się i rokujących na awans naukowy Zapewnienie współudziału pracowników w podejmowaniu decyzji istotnych dla rozwoju i funkcjonowania wydziału. Promowanie pracy zespołowej |
3. | Kształtowanie przyjaznego środowiska akademickiego | Zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju naukowego i osobistego Motywowanie wybitnych studentów do aktywności badawczej na Wydziale a w konsekwencji do dalszego rozwoju naukowego (doktorat, pozostanie na Uczelni) Stworzenie studentom warunków dla wszechstronnego rozwoju osobistego w zakresie ciała, umysłu i ducha oraz doskonalenia posiadanych umiejętności i kompetencji Kształtowanie relacji interpersonalnych w oparciu o zasady wzajemności, zaufania, lojalności i solidarności Promowanie komunikacji opartej na otwartości, prawdzie i szacunku Zgodnie z hasłem „Szkoła mistrzów” promocja postaw zorientowanych na stałe doskonalenie umiejętności |