W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego
im. Jerzego Kukuczki w Katowicach


ul. Mikołowska 72a, 40-065 Katowice


e-mail: rektorat@awf.katowice.pl
Adres skrzynki Epuap: /AWF/SkrytkaESP


tel. +48 32 2075100
fax. +48 32 2075200


NIP: 634-019-53-42, Regon: 000327882
Konto: 54 1050 1214 1000 0007 0000 7784

Uchwała nr RWZST-2-II/1/2021

Szczegóły
jakiego organu Rady Wydziału
z dnia
w sprawie przyjęcia strategii Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
na podstawie § 1 ust.7 Zarządzenia 46/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 1 października 2019r. w sprawie określenia obszaru działania i zakresu obowiązków dziekanów AWF Katowice, Rada Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką uchwala, co następuje
status uchwały obowiązująca

§ 1.
Przyjmuje się strategię Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.      

§ 2.
Strategia Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką stanowi Załącznik nr 1 do niniejszej Uchwały.

§ 3.
Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
 
Uprawnionych do głosowania: 14 osób, obecnych: 10 osób, głosowało: 10 osób.
Głosowanie: 10 TAK, 0 NIE, 0 WSTRZ.

Rada Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach w głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęła strategię Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii  Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, zgodną ze Statutem Uczelni.

                                                                                                                                                                                                              

Dziekan Wydziału

Zarządzania Sportem i Turystyką
                                                                                                         
dr Grzegorz Mikrut

Załącznik nr 1
do Uchwały Nr RWZST-2-II/1/2021
z dnia 16 lutego 2021r.  

Strategia Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką
AWF Katowice
na lata 2021-2025 

Misja
Misją WZSiT jest kształcenie i rozwój menedżerów, przedsiębiorców i funkcjonariuszy publicznych w oparciu o najlepsze wzorce krajowe i międzynarodowe, aktywizujących kreatywność i innowacyjność w środowisku permanentnych i nieprzewidywalnych zmian na rzecz społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy.

Wizja
Wydział Zarządzania Sportem i Turystyką -  innowacyjne i antycypacyjne centrum nauki i kształcenia, otwarte na nadchodzące zmiany, kierujące się uniwersalnymi wartościami i tradycjami akademickimi.

Wartości:
W1. Wiedza oparta na prawdzie, tworzona w drodze niezależnych i rzetelnych badań
W2. Wolność nauczania
W3. Wszechstronny rozwój człowieka w zakresie ciała, intelektu i ducha
W4. Zasady społeczeństwa obywatelskiego

Cele strategiczne
S1. Wysoka jakość i atrakcyjność kształcenia odpowiadająca na zmieniające się potrzeby.
S2. Prowadzenie wysokiej jakości badań naukowych.
S3. Współpraca z otoczeniem.
S4. Doskonalenie funkcjonowania Wydziału.

 
S1. Wysoka jakość i atrakcyjność kształcenia odpowiadająca na zmieniające się potrzeby.
lp. Cele cząstkowe Zadania
1. Podwyższenie jakości i atrakcyjności kształcenia w zakresie istniejących programów studiów Opracowanie i wdrożenie systemu jakości kształcenia
Opracowanie nowej architektury (modułowej) programów kształcenia oraz procedury ich aktualizacji pozwalającej na szybkie dostosowanie do pojawiających się potrzeb rynkowych
Wykorzystanie nowych technologii, w tym metod i narzędzi zdalnego kształcenia
Realizacja części programu kształcenia    w przyszłym środowisku pracy
2. Uruchomienie nowych kierunków i specjalności, studia podyplomowe Poszerzenie istniejącej oferty
Nawiązanie współpracy z atrakcyjnym partnerem zewnętrznym i realizacja studiów wspólnie z nim
3. Powiązanie kształcenia z badaniami i praktyką Promowanie wiedzy i postaw przedsiębiorczych, zarządzania projektowego, doskonalenie metod dydaktycznych w kierunku zwiększenia pracy własnej studentów
Włączanie studentów do prowadzonych badań, zachęcanie do publikacji
Opracowanie systemu motywującego studentów do prowadzenia badań, wykorzystywania zdobytej wiedzy do tworzenia innowacyjnych rozwiązań
Poszerzenie bazy partnerów ze środowiska społeczno-gospodarczego, u których studenci będą mogli odbywać praktyki w zakresie zarządzania i poszczególnych specjalności
4. Doskonalenie kompetencji dydaktycznych pracowników Promowanie nowoczesnych metod kształcenia (seminaria)
Wymiana doświadczeń
Staże pracowników w innych jednostkach naukowych, w tym zagranicznych
5. Internacjonalizacja kształcenia Zachęcanie studentów do wyjazdów na uczelnie zagraniczne
Przyjmowanie większej liczby studentów zagranicznych
Uruchamianie nowych przedmiotów/modułów w języku angielskim
Uruchomienie koła naukowego w języku angielskim

 

S2. Prowadzenie wysokiej jakości badań naukowych.

1. Rozpoznawalność w kraju w kilku obszarach naukowych Koncentracja na wybranych, najbardziej rokujących obszarach badań w obszarze sportu i turystyki
Zbudowanie zespołów badawczych
Udział w prestiżowych konferencjach, publikowanie w dobrych czasopismach
Udział interesariuszy Wydziału w stałej wymianie informacji i doświadczeń
Wdrożenie wewnętrznego systemu informacji o możliwości aplikowania o projekty badawcze
2. Podniesienie jakości badań i publikacji naukowych Koncentracja na kilku wybranych, najlepiej rokujących projektach badawczych z obszaru sportu i turystyki
Zapewnienie środków i infrastruktury na prowadzenie badań, środków na tłumaczenia i publikację
Zaproszenie do współpracy przedstawicieli renomowanych polskich i zagranicznych uczelni
Opracowanie systemu kształtowania jakości badań prowadzonych na Wydziale
Opracowanie  System Monitoringu inicjatyw badawczych i informowania pracowników Wydziału o tych inicjatywach.
Powołanie  zespołu do przygotowania programu działania Inkubatora Przedsiębiorczości na Wydziale Program powinien obejmować: współdziałanie pracowników i studentów w programach naukowo badawczych, - w   komercyjnych rozwiązaniach   projektowych,
Wzbogacenie infrastruktury badawczo-rozwojowej Wydziału (laboratorium analizy biznesowej, laboratorium kryminalistyczne)
3. Połączenie badań z praktyką  Współpraca z WF – realizacja wspólnych badań w dyscyplinie nauki o zarządzaniu i jakości
Realizacja projektów zlecanych przez federacje i związki sportowe, stowarzyszenia branżowe
Każdy projekt badawczy powinien dostarczyć określony produkt: wiedzę wykorzystywaną jako narzędzie do rozwiązania określonego problemu (zarządczego)
4. Reaktywacja i rozwój naukowego czasopisma Wydziałowego Wspieranie/współudział w organizacji konferencji międzynarodowych.
Pozyskiwanie wsparcia finansowego na prowadzenie badań o zasięgu międzynarodowym
5. Umiędzynarodowienie działalności naukowej Publikacje zagraniczne
Publikacje z partnerami  zagranicznymi
Projekty badawcze z ośrodkami badawczymi zagranicznymi

 

S3. Współpraca z otoczeniem.

1. Budowanie marki wydziału otwartego na potrzeby regionu Oferowanie zajęć/kursów/szkoleń
Uczestnictwo we wspólnych inicjatywach
Strona internetowa, media społecznościowe
2. Rozwój współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym Wspólne projekty
Rada interesariuszy
3. Budowanie relacji z absolwentami Stowarzyszenie absolwentów
Włączanie absolwentów w proces dydaktyczny
Cykliczny zjazd absolwentów WZSiT

 

S4. Doskonalenie funkcjonowania Wydziału.

1. Zwiększenie efektywności administracji Reorganizacja procesów w obszarze administracji
Opracowanie i wdrożenie norm i standardów gwarantujących wysoką jakość realizowanych zadań
Automatyzacja procesów
2. Efektywne wykorzystywanie kompetencji wszystkich pracowników Usieciowienie pracowników
Wyłanianie i wspieranie rozwoju naukowego jednostek wyróżniających się i rokujących na awans naukowy
Zapewnienie współudziału pracowników w podejmowaniu decyzji istotnych dla rozwoju i funkcjonowania wydziału.
Promowanie pracy zespołowej
3. Kształtowanie przyjaznego środowiska akademickiego Zapewnienia pracownikom możliwości rozwoju naukowego i osobistego
Motywowanie wybitnych studentów do aktywności badawczej na Wydziale a w konsekwencji do dalszego rozwoju naukowego (doktorat, pozostanie na Uczelni)
Stworzenie studentom warunków dla wszechstronnego rozwoju osobistego w zakresie ciała, umysłu i ducha oraz doskonalenia posiadanych umiejętności i kompetencji
Kształtowanie relacji interpersonalnych w oparciu o zasady wzajemności, zaufania, lojalności i solidarności
Promowanie komunikacji opartej na otwartości, prawdzie i szacunku
Zgodnie z hasłem „Szkoła mistrzów” promocja postaw zorientowanych na stałe doskonalenie umiejętności

 

Załączniki

Powiadom znajomego