W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego
im. Jerzego Kukuczki w Katowicach


ul. Mikołowska 72a, 40-065 Katowice


e-mail: rektorat@awf.katowice.pl
Adres skrzynki Epuap: /AWF/SkrytkaESP


tel. +48 32 2075100
fax. +48 32 2075200


NIP: 634-019-53-42, Regon: 000327882
Konto: 54 1050 1214 1000 0007 0000 7784

Zarządzenie nr ZDWZSiT 27/2020

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
wydane przez Dziekana Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
z dnia
w sprawie wprowadzenia Regulaminu praktyk studenckich kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką
uchylone przez/utraciło moc na podstawie ZDWZSiT 13/2023
Status uchylone

W związku z podjętą Uchwałą Nr RWZST-4-X/2/2020  Rady Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 13 października 2020 r. w sprawie Regulaminu praktyk studenckich kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne oraz działając na podstawie § 1 ust. 2 Zarządzenia 46/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 1 października 2019 r. w sprawie określenia obszaru działania i zakresu obowiązków dziekanów AWF Katowice zarządzam, co następuje:

§ 1.
Wprowadzam Regulamin praktyk studenckich kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
 


Dziekan
Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką

dr Grzegorz Mikrut

 

__________________________________________________________________________________________________

Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 27/2020 Dziekana WZST
z dnia 14 października 2020 r.

 


REGULAMIN PRAKTYK STUDENCKICH
na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne
Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach

§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Regulamin praktyk studenckich (zwany dalej ,,regulaminem”) określa zakres i tryb odbywania praktyk studenckich (zwanych dalej ,,praktykami”) przewidzianych w programie studiów na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach (zwanego dalej ,,Wydziałem Zarządzania Sportem i Turystyką” lub „Uczelnią”).
  2. Praktyki studenckie stanowią integralną część planu studiów i programów nauczania, którym przypisana jest odpowiednia liczba punktów ECTS.
  3. Praktyki studenckie są realizowane w kraju i za granicą.
  4. Praktyki mogą być realizowane w sektorze bezpieczeństwa państwa i administracji publicznej oraz organizacjach non-profit.
  5. Ogólny nadzór nad przebiegiem praktyk realizowanych w ramach planu studiów i programów nauczania Uczelni sprawuje kierownik (zwany dalej „kierownikiem praktyk”), zatrudniony na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką.


§ 2.
CELE PRAKTYK

Celem praktyk jest przygotowanie studentów do praktycznego wykonywania zadań w strukturach zarządzania i organizacji bezpieczeństwa narodowego, w tym społecznego, z zakresu zarządzania kryzysowego oraz bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego. Ponadto zasadniczym celem praktyk jest praktyczna weryfikacja wiedzy teoretycznej zdobytej w czasie studiów.

§ 3.
MIEJSCE ODBYWANIA

  1. Student Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką może odbywać praktykę wyłącznie w niżej wymienionych podmiotach:
    1. Organy odpowiedzialne za porządek i bezpieczeństwo Państwa;
    2. Organy administracji rządowej i samorządowej;
    3. Służby rządowe i samorządowe porządku publicznego, m.in.: Policja Państwowa, Straż Miejska, Straż Gminna, Inspekcja Transportu Drogowego, Służba Celna, Straż Graniczna, Obrona Cywilna, Państwowa i Ochotnicza Straż Pożarna;
    4. Struktury organizacyjne Sił Zbrojnych RP realizujące zadania związane z specjalnością studiów w zakresie zadań realizowanych przez pracowników cywilnych (sztaby, komendy garnizonów);
    5. Organizacje międzynarodowe w Polsce: UE, NATO, OBWE, ONZ; 
    6. Organizacje rządowe i pozarządowe: fundacje, stowarzyszenia realizujące zadania z zakresu szeroko pojętego bezpieczeństwa;
    7. Instytuty naukowe, placówki i ośrodki badawcze z zakresu bezpieczeństwa;
    8. Jednostki administracyjne województwa, powiatu, miasta, których działalność dotyczy bezpieczeństwa publicznego i zarządzania kryzysowego (wydziały, referaty i Centra Zarządzania Kryzysowego).
    9. Inspektoraty: sanitarny, drogowy, ochrony środowiska;
    10. Instytucje wymiaru sprawiedliwości: (Sądy, Prokuratury, Służba Więzienna);
    11. Służby zajmujące się ochroną infrastruktury: Straż Ochrony Kolei, Straż Ochrony Lotniska, Straż Ochrony Portu itp.;
    12. Koncesjonowane podmioty gospodarcze zajmujące się ochroną: (osób, mienia, imprez masowych);
    13. Ośrodki dla uchodźców;
    14. Inne organizacje, placówki czy zakłady pracy, których profil działania jest zbliżony do zakresu specjalności studiów – w uzgodnieniu z opiekunem praktyk.


§ 4.
ORGANIZACJA I PRZEBIEG PRAKTYK

  1. Studenta na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne obowiązuje odbywanie praktyki grupowej oraz indywidualnej w wymiarze 156 godzin.
  2. Praktyki studenckie podlegają obligatoryjnemu zaliczeniu na studiach stacjonarnych.
  3. Student może zrealizować dodatkową liczbę godzin praktyk.
  4. Termin realizacji praktyki nie może kolidować z innymi obowiązkowymi zajęciami studenta objętymi planami studiów i programami nauczania.
  5. Studentowi nie przysługuje żadne świadczenie od Uczelni z tytułu realizacji praktyki.
  6. Student zobowiązany jest spełnić wewnętrzne wymogi określone przez Instytucję, w której realizowana jest praktyka np. ubezpieczenie, badania, szczepienia.

§ 5.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU PRAKTYKI STUDENCKIEJ
  1. Student zobowiązany jest do prowadzenia dziennika praktyk.
    2. Dziennik praktyk stanowi własność studenta i przedstawiany jest w przedsiębiorstwie/
    organizacji w której student odbywa praktykę oraz na Wydziale Zarządzania Sportem
    i Turystyką celem uzyskania zaliczenia praktyk.
    3. W dzienniku praktyk student odnotowuje przebieg zrealizowanej praktyki.
    4. Niezaliczenie praktyki jest równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu.

 

§ 6.
ZWOLNIENIE Z ODBYCIA PRAKTYKI

  1. Student Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką może ubiegać się o zwolnienie z odbycia praktyki w części lub w całości w przypadku:
    1. odbywania służby lub szkolenia w Siłach Zbrojnych i jednostkach mundurowych organów bezpieczeństwa Państwa,
    2. szczególnej aktywności zawodowej związanej z profilem realizowanych studiów (specjalnością),
    3. udziału w wydarzeniach biznesowych (targi, konferencje, seminaria, warsztaty) o znaczeniu międzynarodowym, związanych z problematyką bezpieczeństwa,
    4. wykonywaniem umowy wolontariatu (według przedstawionych godzin pracy),
    5. zaangażowaniu się w projekty badawcze i inne działania praktyczne na rzecz rozwoju Uczelni.
    6. ukończenie modułu szkolenia podstawowego i/lub modułu szkolenia podoficerskiego Legii Akademickiej
  2. Zgoda na zwolnienie studenta z realizacji praktyki zawodowej w całości lub części przypisanych w programie studiów godzin na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką wydawana jest przez kierownika praktyk na pisemny wniosek studenta.
  3. Zakres zwolnienia z części liczby godzin praktyk zawodowych w danym roku akademickim opisany jest w Zarządzeniu Dziekana o częściowym rozliczeniu godzin praktyk zawodowych studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką.

§ 7.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, a dotyczących praktyk studenckich, decyzje podejmuje kierownik praktyk.
  2. Sprawy organizacji praktyk studenckich reguluje Instrukcja Praktyk na kierunku bezpieczeństwo wewnętrzne, studia stacjonarne pierwszego stopnia.
  3. Niniejszy regulamin praktyk studenckich wchodzi w życie z dniem podpisania.



Załączniki

Powiadom znajomego