Zarządzenie nr ZDWZSiT 26/2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Dziekana Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | wprowadzenia Regulaminu praktyk studenckich kierunku zarządzanie na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką |
uchylone przez/utraciło moc na podstawie | ZDWZSiT 13/2023 |
Status | uchylone |
W związku z podjętą Uchwałą Nr RWZST-5-X/2/2020 Rady Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 13 października 2020 r. w sprawie Regulaminu praktyk studenckich kierunku zarządzanie oraz działając na podstawie § 1 ust. 2 Zarządzenia 46/2019 Rektora Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach z dnia 1 października 2019 r. w sprawie określenia obszaru działania i zakresu obowiązków dziekanów AWF Katowice zarządzam, co następuje:
§ 1.
Wprowadzam Regulamin praktyk studenckich kierunku zarządzanie, który stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Dziekan
Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką
dr Grzegorz Mikrut
__________________________________________________________________________________________________
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 26/2020 Dziekana WZST
z dnia 14 października 2020 r.
REGULAMIN PRAKTYK STUDENCKICH
na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką na kierunku zarządzanie
Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
§ 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Regulamin praktyk studenckich (zwany dalej ,,regulaminem”) określa zakres i tryb odbywania praktyk studenckich (zwanych dalej ,,praktykami”) przewidzianych w programie studiów na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach (zwanego dalej ,,Wydziałem Zarządzania Sportem i Turystyką” lub „Uczelnią”).
- Praktyki studenckie stanowią integralną część planu studiów i programów nauczania, którym przypisana jest odpowiednia liczba punktów ECTS.
- Praktyki studenckie mogą być realizowane w kraju i za granicą.
- Praktyki mogą być realizowane w sektorze usług sportowo – rekreacyjnych, turystycznych, w organizacjach nastawionych na zysk, jak i administracji publicznej oraz organizacjach non-profit.
- Ogólny nadzór nad przebiegiem praktyk realizowanych w ramach planu studiów i programów nauczania Uczelni sprawuje kierownik (zwany dalej kierownikiem praktyk), zatrudniony na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką.
§ 2.
CELE PRAKTYK
Celem praktyki jest poznanie przez studenta funkcjonowania organizacji oraz nabycia wiedzy, umiejętności i kompetencji do praktycznego wykonywania zawodu, a także współpraca z otoczeniem zewnętrznym i współdziałanie w zespole pracowniczym.
§ 3.
ORGANIZACJA I PRZEBIEG PRAKTYK
- Praktyki studenckie podlegają obligatoryjnemu zaliczeniu na studiach stacjonarnych,
a liczba godzin określona jest w planach studiów. - Student może zrealizować dodatkową liczbę godzin praktyk.
- Termin realizacji praktyki nie może kolidować z innymi obowiązkowymi zajęciami studenta objętymi planami studiów i programami nauczania.
- Studentowi nie przysługuje żadne świadczenie od Uczelni z tytułu realizacji praktyki.
- Student zobowiązany jest spełnić wszelkie wymogi określone przez Instytucję, w której realizowana jest praktyka np. ubezpieczenie, badania, szczepienia.
§ 4.
DOKUMENTACJA PRZEBIEGU PRAKTYKI STUDENCKIEJ
- Student zobowiązany jest do prowadzenia dziennika praktyk.
- Dziennik praktyk stanowi własność studenta i przedstawiany jest w przedsiębiorstwie/ organizacji w której student odbywa praktykę oraz na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką celem uzyskania zaliczenia praktyk.
- W dzienniku praktyk student odnotowuje przebieg zrealizowanej praktyki.
- Niezaliczenie praktyki jest równoznaczne z niezaliczeniem przedmiotu.
§ 5.
ZWOLNIENIE Z ODBYCIA PRAKTYKI
- Student Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką może ubiegać się o zwolnienie z odbycia praktyki w części lub w całości w przypadku:
- szczególnej aktywności zawodowej związanej z profilem realizowanych studiów (specjalnością),
- udziału w wydarzeniach biznesowych (targi, konferencje, seminaria, warsztaty)
o znaczeniu międzynarodowym, - wykonywaniem umowy wolontariatu (według przedstawionych godzin pracy),
- zaangażowaniu się w projekty badawcze i inne działania praktyczne na rzecz rozwoju Uczelni.
- Zgoda na zwolnienie studenta z realizacji praktyki zawodowej w całości lub części przypisanych w programie studiów godzin na Wydziale Zarządzania Sportem i Turystyką wydawana jest przez kierownika praktyk na pisemny wniosek studenta.
- Zakres zwolnienia z części liczby godzin praktyk zawodowych w danym roku akademickim opisany jest w Zarządzeniu Dziekana o częściowym rozliczeniu godzin praktyk zawodowych studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką.
§ 6.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, a dotyczących praktyk studenckich, decyzje podejmuje kierownik praktyk.
- Sprawy organizacji praktyk studenckich reguluje Instrukcja Praktyk na kierunku zarządzanie, studia stacjonarne pierwszego stopnia.
- Niniejszy regulamin praktyk studenckich wchodzi w życie z dniem podpisania.