W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Akademia Wychowania Fizycznego
im. Jerzego Kukuczki w Katowicach


ul. Mikołowska 72a, 40-065 Katowice


e-mail: rektorat@awf.katowice.pl
Adres skrzynki Epuap: /AWF/SkrytkaESP


tel. +48 32 2075100
fax. +48 32 2075200


NIP: 634-019-53-42, Regon: 000327882
Konto: 54 1050 1214 1000 0007 0000 7784

Uchwała nr AR001-005-IV/2022

Szczegóły
jakiego organu Senatu AWF
z dnia
w sprawie wprowadzenia zmian i zatwierdzenia tekstu jednolitego Regulaminu studiów Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach
na podstawie Działając na podstawie art. 28 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 roku Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz.U.2022.574 ze zm.) oraz § 49 pkt 2 lit. b) Statutu Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach, uchwala się, co następuje.
status uchwały obowiązująca

§ 1

W Regulaminie studiów Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach wprowadza się następujące zmiany:

1.    w § 1 ust. 1 słowo Akademia, znajdujące się na końcu zdania, umieszcza się w cudzysłowie;

2.    w § 1 ust. 2 skreśla się słowa „immatrykulacji i”;

3.    § 1 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „Przyjęcie w poczet studentów jest potwierdzane nadaniem numeru albumu. Po złożeniu ślubowania, student otrzymuje elektroniczną legitymację studencką.”

4.    § 1 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Reprezentantem ogółu studentów Akademii jest samorząd studencki, działający na zasadach określonych w ustawie z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, zwanej dalej „ustawą”.”

 

5.    § 2 otrzymuje brzmienie:

„Student ma prawo w szczególności do:

1)      dokonania co najmniej raz w roku oceny nauczycieli akademickich w zakresie wypełniania przez niego obowiązków związanych z kształceniem;

2)      dostępu do swojej dokumentacji przebiegu studiów, prowadzonej w formie elektronicznej;

3)      konsultacji z nauczycielami akademickimi w wyznaczonych terminach;

4)      odbywania studiów według indywidualnej organizacji studiów;

5)      powtarzania określonych zajęć z powodu niezadowalających wyników w nauce;

6)      przeniesienia na studia stacjonarne albo niestacjonarne;

7)      przenoszenia i uznawania punktów ECTS;

8)      przeszkolenia w zakresie praw i obowiązków studenta;

9)      przystąpienia do egzaminu komisyjnego przy udziale wskazanego przez niego obserwatora;

10)  student, będący osobą niepełnosprawną, ma prawo do korzystania z pomocy pełnomocnika rektora właściwego do spraw osób niepełnosprawnych;

11)  studiowania  w  warunkach,  umożliwiających  realizację  programu  studiów, ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb studentów, będących osobami niepełnosprawnymi;

12)  studiowania na więcej niż jednym kierunku studiów;

13)  urlopów od zajęć oraz urlopów od zajęć z możliwością przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się określonych w programie studiów.

14)  usprawiedliwienia nieobecności na zajęciach;

15)  współdecydowania – poprzez organy przedstawicielskie samorządu studenckiego – w sprawach określonych ustawą i statutem Akademii lub uzgodnionych z władzami Akademii;

16)  zmiany kierunku studiów.”;

 

6.    § 3 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„Student ma w szczególności obowiązek:

1)      dbać o mienie Akademii;

2)      informować niezwłocznie Akademię o zmianie adresu zamieszkania, imienia, nazwiska, dokumentu tożsamości;

3)      korzystać z poczty elektronicznej w domenie „awfkatowice.edu.pl”, zgodnie z zarządzeniem rektora w sprawie szczegółowych zasad korzystania z poczty elektronicznej w AWF Katowice;

4)      postępować zgodnie z treścią ślubowania oraz przepisami obowiązującymi w Akademii, a także zrealizować obowiązkowe szkolenia BHP;

5)      terminowo wnosić opłaty, o których mowa w art. 79 ustawy;

6)      uczestniczyć w programowych zajęciach dydaktycznych;

7)      uzupełniania, w przypadku usprawiedliwionej nieobecności na zajęciach, treści niezbędnych do osiągnięcia wszystkich efektów uczenia się;

8)      zdawać egzaminy, odbywać praktyki zawodowe i spełniać inne wymagania przewidziane w programie studiów.”;

 

7.    w § 3 ust. 2, pomiędzy słowami „kontynuowania” i „studiów”, dodaje się słowo „realizacji”;

 

8.    w § 8 słowa „na każdym studiowanym kierunku” zastępuje się słowami „odrębnie dla każdego kierunku”;

 

9.    w § 9 ust. 1 słowo „przedmiotu” zastępuje się słowami „rodzaju zajęć”;

 

10.              § 9 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie: „Student, o którym mowa w ustępie 1, może zostać dopisany do grupy w ramach dodatkowych zajęć w danym semestrze w ramach limitu miejsc, zgodnie z § 16 ust. 1 niniejszego Regulaminu. Nowe grupy zajęciowe dla zajęć nieobjętych programem studiów uruchamiane są w danym semestrze pod warunkiem utworzenia minimum sześcioosobowej grupy.”

 

11.    w § 10 ust. 2 dodaje się drugie zdanie, o treści: „Senat określa szczegółowe zasady przyznawania i studiowania według IPPS i IOS z uwzględnieniem zapisów § 11-12 niniejszego Regulaminu.”;

 

12.    w § 10 ust. 4 słowo „przedmioty”, zastępuje się słowami „rodzaje zajęć”;

 

13.    w § 11 ust. 1 usuwa się słowa „z uwzględnieniem opieki naukowej”, a przecinek następujący po słowie „studiów”, zastępuje się kropką;

 

14.    § 11 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„Dziekan przyznaje prawo do odbywania studiów według IPPS studentowi, który spełnia jeden z poniższych warunków:

1)      osiąga bardzo dobre wyniki w nauce (średnia co najmniej 4,5) i równocześnie przejawia szczególną aktywność w studenckim ruchu naukowym lub uczestniczy w realizacji programów badawczych w Akademii oraz posiada osiągnięcia w tym zakresie – po zaliczeniu I roku;

2)      uczestniczy w studiach krajowych lub zagranicznych w ramach wymiany międzyuczelnianej;

3)      jest członkiem polskiej kadry narodowej lub kadry uniwersjadowej;

4)      jest zawodnikiem w sportach indywidualnych w dyscyplinach olimpijskich, posiadającym aktualną na dzień składania wniosku klasę sportową pierwszą, mistrzowską lub mistrzowską międzynarodową;

5)      jest zawodnikiem w grach zespołowych, uczestniczącym w rozgrywkach centralnych, organizowanych przez polskie związki sportowe;

6)      jest osobą niepełnosprawną, a stopień niepełnosprawności uniemożliwia lub utrudnia studiowanie w zwykłym trybie;

7)      jest przewodniczącym Uczelnianej Rady Samorządu Studenckiego Akademii.

8)      (uchylony)”

 

15.    § 11 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Dziekan może przyznać studentowi prawo do odbywania studiów według IPPS w innych uzasadnionych przypadkach.”

 

16.    w § 12 ust. 1 słowo „przedmiotów”, zastępuje się słowem „zajęć”;

 

17.    § 12 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„Dziekan przyznaje prawo do studiowania według IOS na dany semestr studentowi, który spełnia jeden z poniższych warunków:

1)      jest osobą niepełnosprawną;

2)      studiuje na więcej niż jednym kierunku studiów;

3)      czynnie uprawia sport wyczynowy i legitymuje się aktualną licencją zawodniczą, trenerską lub sędziowską, wydaną przez polski związek sportowy lub podmiot działający w jego imieniu;

4)      jest zawodnikiem AZS AWF Katowice;

5)      przejawia szczególną aktywność w studenckim ruchu naukowym i posiada osiągnięcia w tym zakresie – po zaliczeniu I roku studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich;

6)      uczestniczy w działalności na rzecz Akademii, potwierdzoną przez Uczelnianą Radę Samorządu Studenckiego Akademii.

7)      (uchylony)”;

 

18.  § 12 ust. 4 otrzymuje brzmienie: „Dziekan może przyznać studentowi prawo do odbywania studiów według IOS w innych uzasadnionych przypadkach.”;

 

19.  w § 12 dodaje się ust. 5 o treści: „Studentce w ciąży i studentowi będącemu rodzicem nie można odmówić zgody na odbywanie studiów na określonym kierunku i poziomie według indywidualnej organizacji studiów do czasu ich ukończenia – w przypadku studiów stacjonarnych.”;

 

20.    w § 13 ust. 2 słowo „zdaje”, zastępuje się słowem „składa”;

 

21.    w § 14 ust. 1 słowo „pozadydaktycznym”, zastępuje się słowami „poza dydaktycznym”;

 

22.    § 16 ust. 1 otrzymuje brzmienie:

„Zajęcia dydaktyczne realizowane są w grupach wykładowych, dziekańskich, ćwiczeniowych i klinicznych, z zachowaniem zasady, że:

1)      grupa wykładowa obejmuje wszystkich studentów kierunku i formy studiów danego roku i dotyczy realizacji godzin dydaktycznych w ramach zajęć, określonych w planach i programach studiów jako wykłady lub obejmuje wszystkich studentów, którzy wybrali z oferty zajęcia do wyboru realizowane w formie wykładów;

2)      grupa dziekańska liczy przeciętnie 24-32 studentów i dotyczy realizacji ćwiczeń;

3)      grupa ćwiczeniowa liczy przeciętnie 12-16 studentów i dotyczy realizacji ćwiczeń;

4)      grupa kliniczna liczy nie więcej niż 8 studentów i dotyczy zajęć realizowanych na kierunku fizjoterapia w szpitalach i klinikach oraz placówkach opiekuńczo-medycznych.”;

 

23.  w § 16 ust. 2, dodaje się zdanie pierwsze o treści „Dziekan przypisuje zajęcia, realizowane w formie ćwiczeń, do grup, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4.”;

24.  w § 16 ust. 5 słowo „przedmiotowej”, zastępuje się słowem „zajęciowej”;

 

25.  § 16 ust. 6 otrzymuje brzmienie:

„Dziekan może zobligować studenta, który przebywał na urlopie, powtarzał semestr lub wznawiał studia, zmieniał kierunek studiów lub przenosił się z innej uczelni, do uzupełnienia różnic programowych. Dziekan ustala różnice programowe, kierując się analizą efektów uczenia się, a nie nazwami zajęć (przedmiotów). Dziekan może również ustalić różnice programowe w formie dowolnych zajęć z programu studiów danego kierunku, jeżeli konieczne jest uzupełnienie przez studenta minimalnej liczby punktów ECTS, wymaganej do zaliczenia semestru i ukończenia studiów.”;

 

26.  w § 18 ust. 2, po słowach „W takim przypadku” dodaje się przecinek;

 

27.  w § 19 ust. 3 słowo „przedmiotu”, zastępuje się słowem „zajęć”;

 

28.  § 19 ust. 4 zostaje uchylony;

 

29.  § 19 ust. 5 otrzymuje brzmienie:

„Zajęcia/grupy zajęć zaliczone w wyniku potwierdzenia efektów uczenia się podlegają zaliczeniu w semestrze, w którym są one realizowane zgodnie z obowiązującym w tym semestrze programem studiów. Wpisu do protokołu zaliczenia zajęć i karty okresowych osiągnięć studenta dokonuje dziekan z adnotacją „efekty uczenia się”, przypisując jednocześnie wymagane punkty ECTS.”;

 

30.  w § 20 ust. 2, skreśla się słowo „ustaleń”, po słowach „§ 19 ust. 3” dodaje się słowa „niniejszego Regulaminu”, natomiast słowa „ustawy o ochronie” zastępuje się słowami „dotyczących ochrony”;

 

31.  w § 20 ust. 3 słowo „jawne”, zastępuje się słowem „dostępne”;

 

32.  w § 21 ust. 3 słowa „z danego przedmiotu” zastępuje się słowami „w terminie wskazanym w szczegółowej organizacji roku”;

 

33.  w § 23 ust. 3 słowa „przedmiotu objętego”, zastępuje się słowami „zajęć objętych”;

 

34.  w § 24  ust. 1słowo „przedmiotu” zastępuje się słowem „zajęć”;

 

35.  w § 25 ust. 1 pkt 1 skreśla się słowa „możliwość ta nie dotyczy studenta, który uzyskał ocenę niedostateczną z zaliczenia albo z egzaminu poprawkowego”;

36.  w § 25 ust. 1 pkt 2 słowo „powtarzaniu” zastępuje się słowem „powtarzanie”, po słowie „nauce” średnik zastępuje się kropką oraz usuwa się słowa „powtarzanie semestru nie dotyczy studenta ostatniego semestru studiów, którego jedynym brakiem jest niezaliczone seminarium dyplomowe”;

 

37.  w § 25 ust. 3 po słowie „nauce” usuwa się kropkę i dodaje słowa „i wskazuje wysokość opłaty oraz termin, w jakim opłata ta powinna być wniesiona. W przypadku, gdy istnieje możliwość uiszczenia opłaty za świadczone usługi w ratach, zasady wskazane w zdaniu powyżej stosuje się odpowiednio.”;

 

38.  § 26 ust. 1 pkt 3 i 4 otrzymują brzmienie:

3)   niezłożenia pracy dyplomowej w terminie do 15 września roku akademickiego, będącego ostatnim rokiem studiów studenta oraz niezłożenia wniosku o powtarzanie semestru, o którym mowa w § 25 ust. 1 pkt 2;

4)   niezłożenia egzaminu dyplomowego w terminie do 30 września roku akademickiego, będącego ostatnim rokiem studiów studenta oraz niezłożenia wniosku o powtarzanie semestru, o którym mowa w § 25 ust. 1 pkt 2;

 

39.    w § 26 ust. 2 skreśla się słowa „i negatywnej opinii prowadzącego zajęcia”;

 

40.    w § 26 ust. 3 słowo „Kpa” zastępuje się słowami „ustawą z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego”;

 

41.    w § 27 ust. 2 po zdaniu drugim średnik zastępuje się kropką;

 

42.    w § 27 ust. 3 po słowie „Osoba”, dodaje się przecinek;

 

43.    w § 28 ust. 2 słowo „przedmiotu” zastępuje się słowami „danych zajęć”;

 

44.    w § 28 ust. 4 pomiędzy słowami „z” i „problemów” dodaje się słowo „powodu”;

 

45.    § 28 ust. 10 otrzymuje brzmienie: „Warunkiem podjęcia studiów po urlopie, uzyskanym ze względów zdrowotnych, jest dostarczenie do dziekanatu zaświadczenia zawierającego orzeczenie lekarskie o zdolności do studiowania na danym kierunku studiów.”;

 

46.    w § 28 ust. 11 skreśla się drugie zdanie;

 

47.    w § 28 dodaje się ust. 12 o następującym brzmieniu: „Studentce w ciąży i studentowi będącemu rodzicem nie można odmówić zgody na urlop od zajęć oraz urlop od zajęć z możliwością przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się określonych w programie studiów.”;

 

48.    § 29 otrzymuje brzmienie: „Student powinien złożyć pracę dyplomową w terminie do dnia 15 września roku akademickiego, będącego ostatnim rokiem studiów studenta. Po tym terminie dziekan podejmuje decyzję , zgodnie z § 26 ust. 1 pkt 3 niniejszego Regulaminu.”;

 

49.    w § 31 ust. 5 pomiędzy słowami „zaakceptowanego” i „przez promotora”, dodaje się słowa „i podpisanego”;

 

50.    w § 31 ust. 6 skreśla się słowa „ust. 1”;

 

51.    w § 32 pkt 2 słowo „ja” zastępuje się słowem „ją”;

 

52.    w § 33 ust. 2 po słowie „dziekan” przecinek zastępuje się kropką, natomiast skreśla się słowa „w porozumieniu z nauczycielem akademickim, kierującym pracą.”;

 

53.    w § 34 ust. 4 słowa „wydaje decyzję o skreśleniu z listy studentów” zastępuje się słowami „wszczyna postępowanie w przedmiocie skreślenia z listy studentów";

 

54.    w § 34 dodaje się ustępy 5 i 6 o następującej treści:

„5. Nieusprawiedliwione nieprzystąpienie do egzaminu dyplomowego w ustalonym terminie oznacza uzyskanie oceny niedostatecznej.

6. Usprawiedliwienie powinno zostać złożone do dziekana niezwłocznie.”;

 

55.  w § 35 ust. 1 skreśla się słowa „pierwszego stopnia oraz studiów drugiego stopnia”, a pomiędzy słowami „magisterskich” i „jest” dodaje się słowa „na kierunku fizjoterapia”;

 

56.  § 35 ust. 2 pkt 2 otrzymuje brzmienie: „średnia z pozytywnych ocen promotora i recenzenta, czyli ocen, o których mowa w § 19 ust. 1 pkt 1-5, jeżeli praca dyplomowa jest przewidziana w programie studiów;”;

 

57.    w § 35 ust. 5 słowa „może podwyższyć” zamienia się słowem „podwyższa” i skreśla się słowo „maksymalnie”;

 

58.    w § 35 ust. 6 słowa „może otrzymać” zastępuje się słowem „otrzymuje”;

 

59.    w § 36 ust. 1 pomiędzy słowami „magisterskich” i „jest” dodaje się słowa „na kierunku fizjoterapia”;

60.    w § 37 ust. 1 pomiędzy słowami „umiejętności” a „a”, dodaje się słowa „czyli weryfikacja efektów uczenia się”;

 

61.    w § 37 ust. 2 zastępuje się słowa „radę wydziału” słowami „Senat Akademii, na podstawie wniosku rady wydziału”.

 

62.    w § 37 ust. 3 słowa „w których zajęcia oraz sprawdziany będą prowadzone” zastępuje się słowem „prowadzonych”;

 

63.    w § 41 słowo „Uczelnia” zastępuje się słowem „Akademia”.

 

§ 2.

Ogłasza się tekst jednolity Regulaminu studiów, stanowiący załącznik do niniejszej uchwały, z uwzględnieniem zmian, o których mowa w § 1.

 

§ 3.

Zmiany w Regulaminie studiów, o których mowa w § 1 wchodzą w życie z dniem 1 października 2022 r. 

 

§ 4.

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

Uprawnionych do głosowania: 32 osoby, obecnych: 26 osób, głosowało: 26 osób.

Głosowanie: 26 TAK, 0 NIE, 0 WSTRZ.

Senat Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach w głosowaniu jawnym, jednogłośnie podjął uchwałę w sprawie wprowadzenia zmian i zatwierdzenia tekstu jednolitego Regulaminu studiów Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach.

 

 

Załączniki

Powiadom znajomego